Instruktioner och support för mail

Broadview AB heter företaget som driftar er nya mailtjänst. De har sitt säte i Kramfors och sköter all support gällandes mail.

Om ni följt instruktionerna nedan men inte kommer åt er mail, eller om ni behöver hjälp att ställa in mailservrarna i ert mailprogram, ring Broadview så hjälper dem er!

Hemsida: https://broadview.se/
Telefon: 0612 70 18 05

OBS OBS OBS: Webmailen fungerar direkt idag och mail på klienter så som dator/mobil/surfplatta fungerar direkt idag om ni ställt in de nya inställningarna. Synkningen av data görs fortfarande, så om ni saknar mail/mappar så kan det bero på att de inte hunnits synka över ännu. Alla mail och mappar kommer att komma tillbaka inom 2/3 dagar. Om någon har försökt skicka ett mail till er adress sedan i Söndags (2021-01-31) så kan det mailet även tillslut komma fram, men det finns inga garantier på det. Sändaren kommer ha fått ett mail tillbaka som säger att den inte har gått fram om fallet är så.

Kom igång med mailen

Följ dessa instruktioner för att få tillgång till er mail på den nya platformen.

  1. Surfa till: https://bytlösenord.nu/
  2. Följ instruktionerna i de 2 bifogade bilderna nedan
  3. Logga in på webmailen med din e-postadress och ditt nya lösenord på: https://webmail.broadview.se

Nya serverinställningar

Inställningar för SMTP (utgående mail)

Värdnamnsmtp.broadview.se
Port587 (SSL/TLS)
AnvändarnamnDin e-postadress
LösenordDitt e-postlösenord

Inställningar för IMAP4 (inkommande mail – rekommenderade inställningar)

Värdnamnmail.broadview.se
Port143 (SSL/TLS)
AnvändarnamnDin e-postadress
LösenordDitt e-postlösenord

Om ni följt instruktionerna men inte kommer åt er mail, eller om ni behöver hjälp att ställa in mailservrarna i ert mailprogram, ring Broadview så hjälper dem er!

Telefon: 0612 70 18 05